Haberler
🌟 CurioSpace Projesi Başarıyla Tamamlandı! 🌟
🌟 CurioSpace Projesi Başarıyla Tamamlandı! 🌟 Doğa bilimlerine ve özellikle astronomiye olan merakı artırmak amacıyla 7-13 Ekim 2024 tarihleri arasında Manisa Bilim Yunusemre'de gerçekleştirdiğimiz CurioSpace projesini başarıyla tamamladık. Gençlerin bilimsel düşünce becerilerini geliştirmek ve geleceğe bilim insanları gibi bakabilmelerini sağlamak amacıyla yürüttüğümüz bu proje, geniş bir katılımcı kitlesi ve etkili içeriklerle beklentilerimizin ötesine geçti. 💡 Proje Hedefleri: Lise öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmek. Özellikle astronomi alanında farkındalığı artırmak. Gençlerin gelecekteki meslek tercihlerinden bağımsız olarak bilimsel yöntemleri günlük hayatlarına entegre etmelerine destek olmak. CurioSpace kapsamında, öğrencilere evrenin büyüleyici yapısını ve bilimsel keşiflerin temel prensiplerini öğrettik. Proje boyunca astronomi temalı etkinlikler, atölye çalışmaları ve seminerlerle katılımcılar, hem teorik bilgi edindiler hem de pratik çalışmalarla bu bilgileri derinleştirdiler. Her bir öğrencinin bilime ve öğrenmeye duyduğu ilgi artarken, bilimin sadece bir meslek değil, bir yaşam biçimi olduğuna dair güçlü mesajlar verdik. 🎯 Ana Çıktılar: Astronomi ve doğa bilimleri konusunda geniş çapta farkındalık yaratıldı. Katılımcılar, bilimsel düşünme yöntemleriyle olayları yorumlama becerilerini geliştirdi. Bilim insanı olma yolunda atılan adımlarla birlikte hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin önemi vurgulandı. Projemize katılan lise öğrencileri, sadece uzayın gizemlerine dokunmakla kalmadılar, aynı zamanda bilginin paylaşımının ve iş birliğinin gücünü keşfettiler. Uzman eğitmenlerin rehberliğinde aldıkları eğitimler ve düzenlenen uygulamalı etkinlikler sayesinde, bilimsel keşiflerin yaşamın her alanına katkı sağlayabileceğini deneyimlediler. CurioSpace projemizin başarıyla tamamlanmasında emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. Katılım gösteren tüm öğrencilerimize, bilimsel meraklarını bizlerle paylaşarak bu yolculuğa ortak oldukları için minnettarız. Projemizin her aşamasında özveriyle çalışan proje ekibimize, gençlerimizin bilime olan ilgisini artırmak için verdikleri destekten ötürü şükranlarımızı sunarız. Ayrıca, tüm paydaşlarımıza, katkıları ve iş birlikleri için teşekkür ederiz. Projemizin bu kadar etkili ve başarılı olmasında hepinizin katkısı büyüktü. Bilimin ışığında ilerlemeye devam edeceğiz!
🎓 Bugün Manisa Celal Bayar Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi olarak düzenlediğimiz TÜBİTAK 2209 A-B Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Bilgilendirme Semineri’nde yer aldık! 🎉
📍 Prof. Dr. Ümit Doğay Arınç Kültür Merkezi’nde gerçekleştirdiğimiz seminerde, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 🧑🔬 ve TÜBİTAK 2209-B Üniversite Öğrencileri Sanayiye Yönelik Araştırma Projeleri Destekleme Programı 🏭 hakkında detaylı bilgiler aktardıldı. 🔍 Proje başvuru süreçlerinden, dikkat edilmesi gereken kriterlere kadar pek çok konuda önemli ipuçları sunuldu. Özellikle üniversite öğrencilerinin bilimsel araştırma yapma becerilerini geliştirme ve sanayiyle iş birliği içinde proje yürütme fırsatlarını keşfetmek oldukça ilham vericiydi! 🚀 TÜBİTAK destek programları ile öğrenciler hayallerindeki projeyi gerçeğe dönüştürebilir ve bilimsel araştırma yaparak kariyerlerinde önemli bir adım atabilirler.
" TÜBİTAK 2209-A/B Projeleri Ara Rapor Toplantısı Yapıldı "
"TÜBİTAK 2209 - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında, 2023 yılı 2. Döneminde A ve B kategorilerinde üniversitemizden destek alan projeler için ara rapor bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda, proje yürütücüleri ve öğrenciler, ara rapor hazırlama süreçleri hakkında bilgilendirildi ve projelerin güncel durumu değerlendirildi. Katılımcılar, projelerin gelişimi ve gelecekte atılacak adımlar konusunda rehberlik aldı."
" 🚀TÜBİTAK 2209 A/B Bilgilendirme Semineri Süleyman Demirel Kültür Merkezinde yoğun katılımla gerçekleşti.🚀 "
"TÜBİTAK 2209 A/B Bilgilendirme Semineri, Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Seminer, araştırma ve geliştirme projelerine yönelik önemli bilgiler sunarak üniversite öğrencileri, akademisyenler ve proje danışmanları tarafından büyük ilgi gördü. Bilgilendirme, Öğretim Üyesi Mehmet Nuri Öğüt tarafından yapıldı. TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B programları kapsamında öğrencilere sağlanan destekler, başvuru süreçleri ve projelerin nasıl hazırlanacağı konusunda detaylı bilgiler aktarıldı. Etkinlikte, katılımcılara TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı ile 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Destekleme Programı arasındaki farklar ve bu programların amaçları anlatıldı. TÜBİTAK yetkilileri, bu programların özellikle üniversite öğrencilerinin proje hazırlama ve yürütme becerilerini geliştirmeyi, bilimsel araştırmalara katkı sağlamayı ve sanayi ile üniversite arasındaki iş birliğini artırmayı hedeflediğini vurguladılar. Seminer sırasında, başvuru formlarının doldurulması, proje raporlarının hazırlanması ve bütçe yönetimi gibi konular üzerinde de duruldu. Katılımcılar, seminerin ardından soru-cevap bölümünde merak ettikleri konuları TÜBİTAK yetkililerine yönelterek birebir bilgi alma fırsatı buldular. Bu bilgilendirme semineri, TÜBİTAK destekli projelere başvurmayı düşünen öğrenciler için önemli bir yol haritası niteliği taşırken, gelecekte bilim ve teknoloji alanında yapılacak çalışmaların temelini oluşturan projelere ışık tuttu. Yoğun katılımın olduğu etkinlik, katılımcılar tarafından verimli ve bilgilendirici bulundu. "
" 𝐌𝐂𝐁𝐔̈ 𝐁𝐢𝐲𝐨𝐦𝐮̈𝐡𝐞𝐧𝐝𝐢𝐬𝐥𝐢𝐤 𝐁𝐨̈𝐥𝐮̈𝐦𝐮̈ 𝐎̈𝐠̆𝐫𝐞𝐭𝐢𝐦 𝐔̈𝐲𝐞𝐦𝐢𝐳 𝐃𝐨𝐜̧. 𝐃𝐫. 𝐈̇𝐫𝐞𝐦 𝐃𝐞𝐧𝐢𝐳 𝐂𝐚𝐧, 𝐋𝐈𝐋𝐘 𝐂𝐨𝐬𝐭 𝐀𝐤𝐬𝐢𝐲𝐨𝐧𝐮 𝐘𝐨̈𝐧𝐞𝐭𝐢𝐦 𝐊𝐮𝐫𝐮𝐥𝐮’𝐧𝐝𝐚! "
"Manisa Celal Bayar Üniversitesi Biyomühendislik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. İrem Deniz-Can, "COST Action CA23133 - Large-scale Interdisciplinary Alliance on Nature-based SoLutions and Health: Indicators, InequalitY and Innovation (LILY)" projesi kapsamında Türkiye’den Yönetim Kurulu üyeliğine seçilmiştir. LILY Projesi, 22 ülkenin katılımıyla, doğa tabanlı çözümlerin insan sağlığı üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini izleyip değerlendiren bir ağ ve veri platformu oluşturmayı hedeflemektedir. Bu proje, üniversitemizin vizyonu ve hedefleriyle uyumlu olup, gelecekteki gelişimine katkı sağlayacak önemli bir fırsat sunmaktadır. Değerli öğretim üyemiz Doç. Dr. İrem Deniz-Can'ı bu önemli başarısından dolayı tebrik ediyor, kendisine başarılar diliyoruz. "
"Manisa Celal Bayar Üniversitesi Öğrencilerinden Büyük Başarı: OnarOnar Projesi Türkiye Teknofest Üçüncüsü Oldu! 🎉🚀"
"Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri Nuh Aydoğdu, Umutcan Türk ve Ali Mert Yılmaz tarafından geliştirilen OnarOnar projesi, TEKNOFEST 2024 kapsamında düzenlenen TÜBİTAK 2242 Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje Yarışması'nda büyük bir başarıya imza attı. Sosyal Yenilikçilik ve Girişimcilik kategorisinde yarışan proje, üniversite ve üzeri düzeyde Türkiye üçüncülüğü ödülüne layık görüldü. Projenin akademik danışmanlığını ise Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi’nden Öğr. Gör. Mehmet Nuri Öğüt üstlendi. OnarOnar projesi, sosyal girişimcilik odaklı yenilikçi bir çözüm sunarak, toplumsal faydayı artırmayı hedefliyor. Proje, sosyal sorunları ele alarak, teknolojinin gücüyle yenilikçi çözümler üretilmesi konusunda önemli bir örnek teşkil ediyor. Öğrencilerin özverili çalışmaları ve Öğr. Gör. Mehmet Nuri Öğüt’ün akademik desteğiyle hayat bulan bu proje, TEKNOFEST gibi ulusal düzeyde önemli bir platformda fark yaratmayı başardı. Türkiye genelindeki üniversitelerden çok sayıda katılımın olduğu bu yarışmada OnarOnar projesinin elde ettiği bu başarı, hem Manisa Celal Bayar Üniversitesi’ni hem de projede yer alan genç girişimcileri gururlandırdı.
"Çocuklarda Angelman Sendromu: Sensiz AS'LA Projesi Başarıyla Tamamlandı!"
"Angelman Sendromu: Sensiz Asla" Projesi Başarıyla Tamamlandı TÜBİTAK 4008 “Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı” kapsamında kabul edilen “Çocuklarda Angelman Sendromu: Sensiz Asla” projesi, Nurşin GÖKÇE ÖĞÜT yürütücülüğünde başarıyla gerçekleştirildi. Projede Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nden değerli nörologlar görev alırken, mobil uygulama geliştirme biriminde öğretim görevlisi Mehmet Nuri ÖĞÜT ve bilgisayar mühendisliği öğrencisi Eren MALKOÇ yer aldı. Angelman Sendromu (AS), nadir görülen bir genetik bozukluk olup gelişimsel gecikme, konuşma bozukluğu, denge problemleri ve nöbetler gibi semptomlarla karakterize edilmektedir. Proje, AS’li çocukların ebeveynlerine ve bakım hizmeti sunan kişilere bilimsel temellere dayalı özgün yöntemler, materyaller ve içerikler sunarak, bu çocukların bilişsel, sosyal, motor ve görsel becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. 19-25 Eylül 2024 tarihleri arasında Manisa Celal Bayar Üniversitesi’nde gerçekleştirilen projede, çocukların bağımsız ve aktif yaşamlarını destekleyecek eğitimler verildi. Nöroloji, genetik, özel eğitim ve fizyoterapi gibi disiplinlerden uzmanlar bu sürece katkı sağladı. Proje, Yunusemre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Manisa İl Müdürlüğü, Ankara Etlik Şehir Hastanesi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Manisa Büyükşehir Belediyesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Angelman Sendromu Türkiye, Angelman Türkiye Topluluğu gibi geniş bir iş birliği ağıyla yürütülerek AS’ye yönelik farkındalığın artırılmasına önemli katkılar sundu.
"Fuzzy Logic 2 Projesi Başarıyla Tamamlandı!"
Fuzzy Logic 2 Projesi Başarıyla Tamamlandı TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında yürütülen "Fuzzy Logic 2" projesi, 10-15 Eylül 2024 tarihleri arasında Gaziantep Üniversitesi ev sahipliğinde başarıyla tamamlandı. Proje, gençlerin matematiğe olan ilgisini artırmayı ve matematiği günlük hayatla entegre etmeyi hedefleyen yenilikçi eğitim uygulamalarıyla öne çıkıyor. Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nin de paydaşı olduğu projede, Doç. Dr. Tuğba Han ŞİMŞEKLER DİZMAN yürütücü olarak görev alırken, Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nden Öğretim Görevlisi Mehmet Nuri ÖĞÜT proje uzmanı olarak yer aldı. "Fuzzy Logic 2" projesi, gençlerin matematiği sadece bir ders olarak değil, hayatın her alanında kullanılan güçlü bir araç olarak görmelerini sağlama amacı taşıyor. Bu doğrultuda, gençlere bulanık mantık ve yapay zeka gibi geleceğin teknolojileri hakkında temel bilgiler verilerek problem çözme, analiz ve sentez yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflendi. Proje kapsamında gençler, bulanık mantık sayesinde günlük hayatın karmaşıklığını matematiksel modellerle ifade etmeyi öğrendi.
"Dünya Program Dışıyla Sürsün!" Projesi Başarıyla Tamamlandı!
"Dünya Program Dışıyla Sürsün!" Projesi Başarıyla Tamamlandı!
Tübitak 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilen "Dünya Program Dışıyla Sürsün!" projesi, Burdur'daki ortaokul öğrencilerine sürdürülebilir kalkınma bilinci kazandırma hedefine ulaştı. Projenin yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Funda Uysal liderliğinde, uzmanlar Doç. Dr. Nuray Kısa ve Öğr. Gör. Dilek Karaca'nın katkılarıyla hayata geçirilen projede, akademik başarısı yüksek ve dezavantajlı 24 öğrenci, çeşitli bilimsel, sanatsal ve sportif etkinliklerle çevresel, ekonomik ve toplumsal sürdürülebilirlik konularında derinlemesine bilgi sahibi oldu.
Tübitak'ın 4004 programı desteğiyle gerçekleştirilen bu proje kapsamında, 6 günlük yoğun bir eğitim programı düzenlendi. Öğrenciler, kodlama, yapay zeka, doğa gözlemi, eğitsel oyunlar, spor ve yaratıcı drama gibi farklı etkinliklerle analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı buldular. Projeye 19 eğitimci, 5 rehber ve 1 sağlık personeli eşlik etti.
Projenin başlangıç ve bitişinde uygulanan anketler, günlük yazma ve diğer ürün odaklı faaliyetlerle öğrencilerin gelişimleri değerlendirildi. Ayrıca, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve gözlemlerle öğrencilerin proje sürecindeki ilerlemeleri takip edildi.
Bu proje sayesinde, öğrenciler sadece bilgi kazanmakla kalmayıp aynı zamanda sürdürülebilir kalkınma konusunda sorumluluk alma becerilerini de geliştirdiler. Aileleri ve arkadaşlarıyla paylaştıkları bu bilincin, geniş kitlelere yayılması hedeflendi.
Proje sonrasında da öğrenci, öğretmen ve öğretmen adaylarıyla olan iletişim devam ettirilecek; onlara yönelik seminerler düzenlenecektir. Böylece, projenin sürdürülebilir etkisi daha da artırılacak.
"Dünya Program Dışıyla Sürsün!" projesi, Tübitak 4004 desteğiyle Burdur'da geleceğin sürdürülebilir kalkınma liderlerinin yetişmesine katkı sağladı ve bu alandaki farkındalığı artırarak önemli bir başarıya imza attı.